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Project Issue & Background

바야흐로 AI의 시대,
AI는 이제 산업을 넘어 우리의 일상까지 바꾸며 패러다임 전환의 중심 축으로 그 기세를 이어가고 있습니다.
The era of AI is upon us.
AI has moved beyond merely transforming industries; it is now reshaping our daily lives and driving a paradigm shift in the world.

지난 20년 간 빅데이터 분석 기업으로 업계를 이끌어 왔던 RSN.
RSN은 이 같은 시대 변화에 발맞춰 AI와 빅데이터 분석 간 융복합을 통해 새로운 도약을 준비하고 있었습니다.
For the past 20 years, RSN has been a leading company in the field of big data analytics.
As the times evolve, RSN has been preparing for a new leap forward by integrating AI and big data analytics.
 

비즈니스 실체 변화에 발맞춰 브랜드 차원에서도 새로운 정체성이 필요했기에
360컴퍼니와 함께 브랜드 컨셉부터 사명, CI 디자인까지 새롭게 정립하는 리브랜딩 프로젝트가 시작됐습니다.
In line with these changes in the business landscape, a new brand identity was required.
Hence, a rebranding project was initiated with 360 Company, encompassing a renewed corporate brand concept, corporate Name, and CI design.

Project Result

1. 브랜드 컨셉
RSN의 비즈니스는 크게 1) 맞춤형 데이터 분석 시스템 ‘PasS’, 2) 범용적 데이터 분석 시스템 ‘SaaS’, 3) 데이터 정제 및 가공 서비스 ‘DasS’로 구성됩니다.
비즈니스 실체에 기반하여 우리가 하는 일을 한 문장으로 정리하면, 고객사 비즈니스의 성장을 지원하는 AI 기반 (비정형) 빅데이터 분석 솔루션 기업입니다.
RSN's business is primarily composed of three key components: 1) a customized data analysis system, "PasS," 2) a general-purpose data analysis system, "SaaS," and 3) a data refinement and processing service, "DasS."
In summary, based on the essence of our business, RSN is an AI-driven big data analytics company, specializing in unstructured data, that supports the growth of our clients' businesses.

What We Do 차원, 즉 업의 관점에서 자기 규정을 도출한 이후
Why We Do, 즉 우리가 왜 이 일을 하는지, 어떤 비전을 실현하고자 하는지 등 상위 가치 차원으로 확장된 브랜드 컨셉 도출 작업이 이어졌습니다.
After defining our identity from the perspective of "What We Do"—in other words, the nature of our business—the next step was to expand the brand concept to a higher value dimension, focusing on "Why We Do" it. This included exploring why we do this work and what vision we aim to achieve.

RSN은 새로운 데이터, 새로운 기술, 새로운 사용자, 새로운 서비스로의 확장을 가속화하고 있었으며,
이를 통해 궁극적으로는 고객사 비즈니스를, 우리의 삶을, 모두가 함께 하는 새로운 내일을 만들고 있었습니다.
RSN was accelerating its expansion into new data, new technologies, new users, and new services.
Through this, the company was ultimately creating a new tomorrow—one that enhances clients' businesses, our lives, and the future we all share.
 
 
최종적으로 새로운 가능성을 발견하고 실현시키는 AI 컴퍼니 (Realizing New Possibility by AI)로 스스로를 규정했습니다.
즉, 새로운 RSN은 앞선 AI 기술력으로 데이터 속 새로운 가능성을 발견하여 고객사 비즈니스의 잠재성을 발현시키는 기업이며,
이를 통해 산업 및 사회의 새로운 변화로 일상을, 사회의 가치를 창출, 실현시키는 기업임을 나타냅니다.
Ultimately, RSN defined itself as an AI company that realizes new possibilities ("Realizing New Possibility by AI").
In other words, the new RSN is a company that uncovers potential within data through its advanced AI technology, helping clients realize the full potential of their businesses. Additionally, RSN aims to create and realize value in everyday life and society by driving positive change in both industries and communities.
 

2. 브랜드 네임 (사명)
스스로 규정한 우리의 비전을 정확하면서도 매력적으로 표현할 수 있는 네임 개발이 이어졌습니다.
360컴퍼니가 찾은 해답은 ‘NEW’ 그리고 ‘AI’
Developing a name that accurately and attractively encapsulates our vision was the next step.
360 Company’s solution was found in two key words: ‘NEW’ and ‘AI.’

앞서 살펴본 바와 같이 과거의 RSN부터 앞으로의 RSN의 미래 비전을 관통하는 핵심 ‘NEW’
그리고 새로움을 지속적으로 확장하고 강화해 나갈 기반인 ‘AI’
‘NEW,’ the core value that connects RSN’s past and future vision,
and ‘AI,’ the foundation that will continuously expand and strengthen this novelty.

이에 따라 NEW와 NEW의 역순 ‘WEN’이 결합된 형태의 NEWEN AI라는 최종 사명이 탄생했습니다.
As a result, the final corporate name, NEWEN AI, was born, combining ‘NEW’ and the reverse of NEW, ‘WEN.’
 
NEWEN AI는 직관적으로 느껴지는 의미 그대로 1) AI를 통해 새로움에 새로움을 더한다는 의미를 담고 있으며,
2) 고객사 비즈니스의 새로운 변화를 통해 우리가 사는 세상의 새로운 내일을 만든다는 의미도 담고 있습니다.
NEWEN AI intuitively conveys two main messages: 1) The notion of adding newness through AI and
2) Creating a new tomorrow by driving transformative changes in our clients' businesses and the world we live in.


3. 브랜드 디자인 (CI)
브랜드 컨셉, 네임이 확정된 이후 브랜드 디자인 작업이 이어졌습니다.
브랜드 로고를 구성하는 3가지 요소 ‘Types of Logos, Logotype, Color’에 대한 분석을 통해 전체적인 디자인 방향성을 도출했으며,
구체적 디자인 개발 가이드라인 기반으로 다양한 스케치 작업이 진행됐습니다.
Following the confirmation of the brand concept and name, the brand design phase commenced.
Through an analysis of the three key elements of the brand logo—types of logos, logotype, and color—we derived the overall design direction.
Based on specific design guidelines, various sketching processes were conducted.
 
최종적으로는 알파벳 가로획의 일부를 상승하는 형태로 개발하여 AI를 통해
고객사 비즈니스를 위한, 모두의 내일을 위한 새로움을 지속적으로 만들어 가는 NEWEN AI의 정체성이자 지향 가치를 직관적으로 표현했습니다.
Ultimately, the logo was developed with ascending horizontal strokes of the alphabet, symbolizing NEWEN AI’s identity and its commitment to continuously creating new value for clients’ businesses and for a better future through AI.

또한 직선이 강조되면서 자폭이 넓은 형태의 로고타이프 및 블루 계열 컬러를 활용하여 미래지향적이며 첨단의 이미지를 효과적으로 전달하고자 했습니다.
Additionally, the logotype features emphasized straight lines and wide proportions, paired with blue tones to effectively convey a futuristic and cutting-edge image.

마지막으로 로고의 가로획 변화를 그래픽으로 표현한 다양한 응용 아이템 개발을 통해
모든 고객 접점에서 우리가 추구하는 새로움은 계속된다는, 가치가 확장된다는 의미를 효과적으로 전달했습니다.
Finally, by applying the changing horizontal strokes in the logo to various graphic applications, we effectively communicated the message that our pursuit of innovation is ongoing and that the value we create will continue to expand across all customer touchpoints.

Project Epilogue
AI는 기업의 비즈니스를 넘어 우리의 일상 깊은 곳까지 침투하며 세상을 빠르게 변화시키고 있습니다.
NEWEN AI가 상상하지 못했던 새로운 가능성의 발견하고 실현시킬 수 있기를, 이를 통해 우리의 내일이 새롭게 바뀔 수 있기를 응원합니다.
AI is rapidly changing the world, infiltrating not only corporate businesses but also the core of our everyday lives.
We look forward to NEWEN AI discovering and realizing new possibilities beyond imagination, and we hope that through these innovations, our tomorrow will be reshaped in new and exciting ways.