It was a moment when we needed to explore new opportunities and bolster competitiveness in the health functional food market,
particularly in the non-red ginseng sector.
Consequently, we undertook the development of a new health functional food brand in collaboration with "360 Company."
이에 따라 비홍삼분야의 건강기능식품 시장에서 새로운 기회를 모색하고 경쟁력을 강화하기 위해
새로운 건강기능식품 브랜드를 360컴퍼니와 함께 개발하게 되었습니다.
Project Results
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JUNG KWAN JANG stands as an overwhelmingly dominant leading brand in the red ginseng sector.
Therefore, the necessity for a new brand possessing a similar 'representative' status as JUNG KWAN JANG
in the non-red ginseng sector has been raised.
정관장이 홍삼분야에서 시장내 압도적인 리딩브랜드로 존재하고 있는 만큼,
비홍삼분야에서도 정관장과 같은 ‘대표성’을 가진 새로운 브랜드 개발의 필요성이 제기되었습니다.
To secure representativeness, it was necessary to
1) establish a comprehensive concept encompassing the entire health functional food category,
2) adopt a strategic approach to enhance brand competitiveness through a connection with JUNG KWAN JANG, and
3) express the philosophy and advanced expertise of KGC Ginseng Corporation,
which has been creating a healthier tomorrow for over 120 years, through the brand name LAB.
대표성 확보를 위해서는
1) 건강기능식품 전체를 아우르는 개념이 필요하였고,
2) 정관장과의 연결을 통해 브랜드 경쟁력을 제고시키는 전략적인 접근이 필요하였으며,
3) 120여년간 더 건강한 내일을 만들어 온 KGC인삼공사의 철학과 앞선 전문성을 LAB이라는 브랜드로
표현하였습니다.